Tuesday, August 15, 2006

Mintak pendapat korang...

Ni scenario die.

Katakan ko gune card Touch N Go. Mane satu korang prefer?

A - Simpan kad TnG dalam keta setiap masa sbb senang bile sampai tol tak payah keluarkan wallet.
B - Simpan kad TnG luar keta (dlm wallet, bag, etc).

Reasoning yg mungkin mempengaruhi pemilihan either A atau B:
- senang, kad sentiasa dalam keta, tak de la teringgal kat umah ke, etc
- kalau simpan dalam keta and keta kene curik, kad TnG pon same hilang
- kalau simpan dalam keta and keta kene curik, pencuri keta boleh masuk tol (lagi byk amount, lagi jauh boleh pegi)

3 comments:

PinkyB said...

Aku ade sorang member ni. Aku cakap la aku tak simpan TnG dalam keta sbb takut kalau keta kene curik nnt kad TnG burn sekali. Die gelakkan aku sbb die kate kereta harga puluh ribu hilang, ko nak risau pasal TnG? Mmg la keta jauh lagi mahal, tapi kalau pencuri tu penagih dadah la katekan. Without TnG, kite tau la die most probalby lari kat area2 Klang Valley. Senang polis nak carik. Tapi kalau dah lari ke Penang ke...payah la. Kirenye kalau tak simpan TnG dalam keta kirenye meninggikan probability untuk jumpe keta tu balik.

Ade ke die gelakkan reasoning aku. Cis.

Lutfi said...

slalunye amek ngan body2 die skali tinggalkan pelekat tu je kat cermin (atau takyah letak pun pelekat tu. menyebok je) sbb bile bawa body die, sure teringat kalo nak naik kete. kalo kad saje mmg tak ingat sbb kecik.

Anonymous said...

btol la kata member ko tu fye,kete harga ribu ribu,tng harga tak sampai ribu,so,kalau kete dah kene curi,nak risau apa lagi pasal tng?kete ilang tuh!